24-06-2008 - La Vall de Saas Fee.
05-07-2008 - Aneto, apurant el final
29-06-2008

enfilem a fer la circular al Tusse de Remuñe, la 'nevera' de Benasc, per baixar per la Directa seguint el barranc de l'Aigüeta de Remuñe.

Trobem neu continua a partir de 2250m (al mateix punt on ens vam calçar fa dos anys el 2 de juny quan vam fer la Directa pujant i baixant pel mateix lloc, hi ha piulada). Per fer la circular pugem al Portal de Remuñe (2831m) i seguim l'aresta fins al cim (3041m).

Comencem a caminar de nit la horeta i una mica de porteig de rigor, la primera capa de neu és tova tot i que encara no li toqui el sol i el mantell presenta força relleu ondulat per les pluges. Només a l'ombra de l'aresta hi trobem neu dura.

El descens pel barranc li toca el sol de ple a partir de les 8-9, pel que l'esquiada és bona. Només trobem un tram amb neu molt transformada, passa que és precissament el tram d'S5, on cal extremar la precaució (orientació E i tram on no arribar el ventet que bufa al fons de vall)

Insistir en que aquest descens és força exposat i tècnic, i només s'ha d'abordar amb neu totalment estable. No és recomanable fer-lo circular si no es coneix, llavors millor pujar i baixar pel mateix lloc. El tram d'S5 és una canal inclinada (a modus de talús) de fins a 40º (puntual 45) ESTRETA i PENJADA sobre un mur de 10-20m de roca, on una relliscada t'escup al contrafort.

dia radiant, gaudint de la sol.litud habitual d'aquesta vall, i un molt bon final d'aquesta inèdita temporada. Arribem a la vall on la calor apreta de valent i tot és un fart de flors.

marina i edu

Aquest diumenge, pugen les vaques a pasturar, ja s'hi quedaran tot l'estiu, i amb l'arribada de les neus, les tornaran a la terra baixa...quan els esquiadors tornarem a enfilar...

calçar pells, el Tusse de Remuñe a la dreta al fons i en front la Forca de Remuñe amb el primer sol

enfilant cap al Portal de Remuñe

tram de la aresta amb vistes al descens a l'esquerra (hem pujat per la dreta). El pic d'Alba al fons

l'aresta amb el portal al fons que separa les valls de Literola (dreta) i Remuñe (esquerra)

l'Anna i en JeanPierre arribant al cim, Spijioles (dreta), Gourdon (esquerra), al fons esquerra Vignemale i darrera d'ells el collado inferior de Literola

tram d'aresta fins al coll de la dreta del cim on comença l'esquiada. El Perdiguero al fons

el descens vist des del coll

el tram de la canal expo

al segon plató del descens amb la canal expo a l'esquerra penjada sobre el contrafort

darrera canal, a la cota 2600m aprox

poc abans de descalçar-se, amb el descens a l'esquena

itinerari (foto feta fa dues setmanes), encerclat el tram expo

detalls....

...i el neret ben florit!

el descens de la 'Directa' vist des del cim